tirsdag 1. november 2011

NMS-u til Laos

Jeg har et fantastisk besøk av 12 norske ungdommer.
9stk fra NMS-u, 2 stk Hald studenter i Laos, og en ettåring i Bangkok. Ei så stor gruppe har vi aldri hatt med oss før til prosjektområdene i Laos. Min lokale Laotiske sjef var nervøs: så mange, - og så ungdommer.!!!!  Vi kan jo aldri vite hva de vil finne på....

Nei, det kunne vi ikke vite, og begrensningene var nok lagt rundt oss som et usynlig nett. Jeg fikk tydelig beskjed om at de var under min personlige beskyttelse, og at myndighetene hadde tillatt dette i mitt personlige navn. Større byrde kunne de neppe legge på mine smale skuldre.

Men om det er lov å skryte over egen ungdomsorganisasjon, så er dette rette anledning!! Er stolt over å være norsk når jeg er sammen med disse ekte, jordnære, sprudlende, dype ungdommene. Hjerte på rett plass!! Gøy og en utrolig oppmuntring for meg. Tror at Laotene vi møtte opplevde noe av det naturlige og sunne i denne ungdomsgjengen. DETTE KAN VI HA MER AV!!!!

Hald-studentene i Laos var også med på turen.

På en slik tur er det mye å lære: Gjertrud måtte i tillegg arbeide for føde. Å høste ris er både tungt for ryggen og skittent på føttene....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar