mandag 19. november 2012

Dalane vgs i Laos: ut av skogen

Da har vi kommet ut av skogen......

Jeg har besøk av to elever fra Dalane vgs + en flott lærer (som jeg her i Laos skal presentre som vise rektor i Dalane regionen), så skal jeg si at han er den ant viktigste..... Da blir fylkesederen for skole, religion og utvikling imponert......
- Og for første gang i historien har jeg også med meg hele familien. Siden de jo e tilhørende til Dalane, var dette en gylden anledning.

Ja vi er ute av skogen, faktisk langt borte fra skogen også. Vi hadde to dager med jungel trakking med overnatting i bambushytte i en Khamu - landsby. Etter først 9 time (inkl pauser) første dagen og 4  timer vandring i svært ulent terreng var det godt i dag å bare sitte i bil. Turen til Xiangkhoang, hvor NMS har prosjekt sammen med Dalane vgs tok nesten 9 timer.

I morgen er det besøk i Dalane-landsbyene, se skolen vi bygget iår, møte elever, og se litt av dagliglivet i landsbyen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar